Materská škola
O nás
Vlastné zameranie materskej školy
Materská škola Veterníček je jednotriedna so stanovenou kapacitou 17 detí. Budova je zadaptovaná z priestorov bývalej základnej školy v roku 1950. Po reštitúcii je vlastníkom budovy evanjelická cirkev. Od roku 2000 do roku 2002 bola prevádzka prerušená pre nízky počet detí. K dispozícii sú nasledovné miesta: trieda, spálňa, kancelária, kuchyňa so skladom, jedáleň, šatňová chodba, vstupná chodba, sociálne zariadenie pre deti a zamestnancov. Vykurovanie priestorov je zabezpečené ústredným kúrením. Celková plocha miestností je 223m. Stravovanie je zabezpečené z vlastnej kuchyne kvalifikovanými zamestnancami. Strava sa podávaná v jedálni. Jedálny lístok je zostavovaný podľa platných noriem v súlade so zásadami zdravého stravovania a je konzultovaný s riaditeľkou materskej školy.
Areál materskej školy je ohradený, vybavený záhradným náradím v dobrom stave, ktorý tvoria dve preliezačky, tri hojdačky, lavičky, pieskovisko a šmykľavka. Od roku 2024 je jeho súčasťou aj priestranný altánok s terasou. Drevená budova slúži na odkladanie hračiek, prebytočného inventáru a náradia k údržbe záhrady. V blízkosti areálu sa nachádza dopravné ihrisko s asfaltovým povrchom, ktoré je možné využívať celoročné na tie druhy pohybových aktivít, ktoré vyžadujú pevný povrch. Materská škola má vyhovujúce podmienky zabezpečujúce pobyt detí vo veku od 3 do 6 rokov, výnimočne aj od 2 rokov.
Výchovná a vzdelávacia činnosť materskej školy je zameraná na komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa s akceptovaním jeho individuality, podporou prosociálneho správania- spolupráca v kolektíve, kladný vzťah k iným, zdravé sebavedomie. Využívanie prírodného prostredia a lokality školy slúži k upevneniu zdravia, pohybových schopnosti a zručnosti, rozvoj environmentálneho cítenia a celkový zdravý životný štýl.
Vychádzajúc z analýzy požiadaviek základnej školy, rodičov, analýzy doterajších výsledkov činnosti materskej školy a konzultácii so zamestnancami budú sa ďalšie ciele zameriavať na :
- Zabezpečovanie systematickej prípravy detí plniacich povinnú predškolskú dochádzku na vstup do ZŠ, rozvoj grafomotorických zručností (správne držanie a tlak na grafický materiál, správna poloha tela pri kreslení, dodržanie veľkosti...)
- Stimulácia rannej gramotnosti - podnetné prostredie, rozvoj komunikatívnych schopnosti, spolupráca s logopédom a pediatrom
- V spolupráci s rodinou rozvíjať detskú osobnosť vo všetkých smeroch - konzultácie s odborníkmi pri výskyte problémového správania
- Efektívna poradenská činnosť pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov, individuálne konzultácie podľa dohody
- Integrácia environmentálnych aktivít na podporu ekologického cítenia
- Vytvárať a udržovať bezstresové prostredie ako predpoklad zdravého životného štýlu
- Spolupracovať s riaditeľkou ŠJ pri tvorbe jedálneho lístka v zmysle podpory NPPO (národný program prevencie obezity)
- Cielený rozvoj hrubej motoriky, realizácia pohybových aktivít, ako prevencia obezity
- Zabezpečiť kvalifikovaného lektora na oboznamovať s cudzím jazykom
- Prostredníctvom inovačných a variabilných prístupov uplatňovať progresívne metódy pri edukácii - využívať počítač a primerane programy - počítačová gramotnosť
- Uplatňovanie metód zážitkového učenia
- Spolupráca s verejnosťou, prezentácia a propagácia činnosti, využívanie internetu a printových médií, verejnej nástenky v obci na oboznamovanie s činnosťou MŠ.
Školský poriadok
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
Organizácie
Odkazy
Návštevnosť
Návštevnosť:
ONLINE:3
DNES:152
TÝŽDEŇ:1134
CELKOM:519460