Materská škola

O nás


Vlastné zameranie materskej školy

Materská škola Veterníček je jednotriedna so stanovenou kapacitou 17 detí. Budova je zadaptovaná z priestorov bývalej základnej školy v roku 1950. Po reštitúcii je vlastníkom  budovy evanjelická cirkev. Od roku 2000 do roku 2002 bola prevádzka prerušená pre nízky počet detí. K dispozícii sú nasledovné miesta: trieda, spálňa,  kancelária, kuchyňa  so skladom, jedáleň,  šatňová chodba, vstupná chodba, sociálne zariadenie pre deti a zamestnancov. Vykurovanie priestorov je zabezpečené  ústredným kúrením. Celková plocha miestností je 223m. Stravovanie je zabezpečené z vlastnej kuchyne kvalifikovanými zamestnancami. Strava sa podávaná v jedálni. Jedálny lístok je zostavovaný podľa platných noriem v súlade so zásadami zdravého stravovania a je konzultovaný s riaditeľkou materskej školy.

Areál materskej školy je ohradený,  vybavený záhradným náradím v dobrom stave, ktorý  tvoria dve preliezačky, tri hojdačky, lavičky, pieskovisko a šmykľavka. Od roku 2024 je jeho súčasťou aj priestranný altánok s terasou. Drevená budova slúži na odkladanie hračiek, prebytočného inventáru a náradia k údržbe záhrady. V blízkosti areálu sa nachádza dopravné ihrisko s asfaltovým povrchom, ktoré je možné využívať celoročné na tie druhy pohybových aktivít, ktoré vyžadujú pevný povrch. Materská škola má vyhovujúce podmienky zabezpečujúce pobyt detí vo veku od 3 do 6 rokov, výnimočne aj od 2 rokov.

Výchovná a vzdelávacia činnosť  materskej školy je zameraná  na komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa s akceptovaním jeho individuality, podporou prosociálneho správania- spolupráca v kolektíve, kladný vzťah k iným, zdravé sebavedomie. Využívanie prírodného prostredia a lokality školy slúži k upevneniu zdravia, pohybových schopnosti a zručnosti, rozvoj environmentálneho cítenia a celkový zdravý životný štýl.

Vychádzajúc z analýzy požiadaviek základnej školy, rodičov, analýzy doterajších výsledkov činnosti materskej školy  a konzultácii so zamestnancami budú sa ďalšie ciele zameriavať na :

  • Zabezpečovanie systematickej prípravy detí plniacich povinnú predškolskú dochádzku na vstup do ZŠ, rozvoj grafomotorických zručností (správne držanie a tlak na grafický materiál, správna poloha tela pri kreslení, dodržanie veľkosti...)
  • Stimulácia rannej gramotnosti - podnetné prostredie, rozvoj komunikatívnych schopnosti, spolupráca s logopédom a pediatrom
  • V spolupráci s rodinou rozvíjať detskú osobnosť vo všetkých smeroch - konzultácie s odborníkmi pri výskyte problémového správania
  • Efektívna poradenská činnosť pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov, individuálne konzultácie podľa dohody
  • Integrácia environmentálnych aktivít na podporu ekologického cítenia
  • Vytvárať a udržovať bezstresové prostredie ako predpoklad zdravého životného štýlu
  • Spolupracovať s riaditeľkou ŠJ pri tvorbe jedálneho lístka v zmysle podpory NPPO (národný program prevencie obezity)
  • Cielený rozvoj hrubej motoriky, realizácia pohybových aktivít,  ako prevencia obezity
  • Zabezpečiť kvalifikovaného lektora na oboznamovať s cudzím jazykom
  • Prostredníctvom inovačných a variabilných prístupov uplatňovať progresívne metódy pri edukácii - využívať počítač a primerane programy - počítačová gramotnosť
  • Uplatňovanie metód zážitkového učenia
  • Spolupráca s verejnosťou, prezentácia a propagácia činnosti, využívanie internetu a printových médií,  verejnej nástenky v obci na oboznamovanie s činnosťou MŠ.

Školský poriadok

Školský poriadok nový.docx
Typ súboru: DOCX dokument, Veľkosť: 27,02 kB

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti.pdf
Typ súboru: PDF dokument, Veľkosť: 915,05 kB